درمان سرطان روده

آیا می دانستید سومین علت مرگ و میر در جهان سرطان روده می باشد ؟ درست است سالانه یک میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند . بدانید امروزه جوانان نیز به این بیماری مبتلا می شوند . اما خبر خوب اینکه اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود به راحتی درمان می شود . در ادامه با ما همراه باشید .

سرطان روده در جوانان

در گذشته تصور بر این بود که تنها افرادی که بالای 50 سال دارند مبتلا به سرطان روده می شوند اما امروزه این سرطان در جوانان نیز مشاهده می شود . هنوز علت این موضوع مشخص نشده است . اما با غربالگری دوره ای می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد .

درمان سرطان روده
درمان سرطان روده

علائم سرطان روده در جوانان

متاسفانه ابتدای این بیماری بدون علائم می باشد اما در صورت مشاهده علائم ذیل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید :

  • کاهش یا افزایش ناگهانی وزن بدون علت
  • درد شکم
  • خروج ترشحات غیرطبیعی از مقعد
  • خونریزی گوارشی
  • اسهال

امروزه سرطان با روش های نوین قابل درمان است . البته به شرطی که متاستاز به همه بدن نداشته باشد و به موقع تشخیص داده شود . برای اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مراجعه کنید .

روش های درمان سرطان روده

20 سال پیش سرطان روده برای ما حکم یک بیماری را داشت اما امروزه متوجه شدیم که نه تنها یک سرطان بلکه صدها سرطان است . متوجه شده ایم هر بیمار سرطانی درمان متفاوتی نیاز دارد . در یافته های سرطانی ، دریافتگرهایی هست که برای درمان آن باید هدف قرار داد . نیاز به اطلاعات فراوان می باشد تا بتوان هدفها را شناسایی کرد . هر چه کار شناسایی دریافتگرها و تومورها را بهتر انجام دهیم درمان بیمار هم بهینه خواهد شد .

سرطان روده بسیار متنوع است . درجات مختلف ، دریافتگر هایی با حالت های مختلف دارد و بیمارنسبت به دریافت گرها واکنشی متفاوت نشان می دهد . بنابراین با این همه تنوع باید درمانی بسیار شخصی برای هر بیمار پیدا کنیم .

جدیدترین درمان سرطان روده

برخی از سرطان ها قابل پیشگیری هستند . سرطان روده یکی از جمله سرطان هاست . برای برخی از سرطان ها غربالگری فایده ندارد زیرا زمان تشخیص تا درمان این بیماری کوتاه است و کار خاصی نمی توان در این زمینه برای بیمار انجام داد . امروزه در دنیا یکی از روش های غربالگری روده ؛ کولونوسکوپی می باشد. با این روش پولیپ های کوچک نیز شناسایی شده و از بدن خارج می شوند و دیگر نیازی به جراحی نیست . با این روش همچنین می توان ضایعات پیش سرطانی را می توان شناسایی کرد و از پیشرفت ضایعه به روده جلوگیری کرد . بنابراین با این روش می توان جان بیمار را نجات داد .

کلام آخر

با توجه به اینکه درمان سرطان روده در مراحل پیشرفته دشوار است ، غربالگری این بیماری به شناسایی و پیشرفت این بیماری کمک فراوانی می کند . به همین دلیل توصیه می شود همه جوانان بخصوص مردان این غرابلگری را انجام دهند .

مرکز سرطان ایران

مطالب مرتبط
[yarpp]

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس با ما